Učitel na lékařské fakultě
Osnova týdnů
-
Cílem tohoto kurzu je získat, aplikovat a soustavně rozvíjet komplexnější, uvědomělý a kvalifikovaný přístup k praxi a chápání vzdělávání v medicíně.
Absolvování kurzu je možné po demonstraci 4 samostatně vytvořených výstupů (prezentace, testové otázky, výsledky učení a plán elektronického kurzu). Výuka probíhá distančně se dvěma prezenčními setkáními. Celkem přibližně 19 hodin výuky rozplánovaných do 4 až 8 týdnů. Po splnění všech podmínek obdrží účastník certifikát.
----------------------------------------------
Podpořeno projektem Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce, reg.č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362
------------------------------------------------
-
Slouží pro základní komunikaci uvnitř kurzu - učitelé informují o zadaných úkolech, studenti se ptají a diskutují.
-
Po absolvování tohoto tématu bude adept schopen definovat prvky efektivní prezentace a zhodnotit kvalitu prezentace pomocí checklistu. Vysvětlí, jakým způsobem zařadit interaktivitu a výuku diskusí. Popíše význam pojmu metakognice a vysvětlí, jakým způsobem přispívá metakognice ke zvýšení efektivity studia.
Předpokládaná doba studia: 5 hodin.
-
Po absolvování tohoto tématu vyjmenujete několik typů otázek používaných při testování v medicíně a vyzkoušíte si vytvoření SBA, EMQ a přiřazovací otázky. Vysvětlíte cyklus tvorby testových otázek a principy hodnocení účinnosti jednotlivých otázek. Vysvětlíte pojmy jako Facility index a Diskriminační index. Vyjmenujete minimálně 2 způsoby hodnocení praktických dovedností v medicíně a vysvětlíte jejich provedení.
Předpokládaná doba studia: 5 hodin.
-
Tato aktivita slouží k základnímu procvičení tvorby otázky s jednou odpovědí, které jsou pro použití ve výuce medicíny nejvhodnější. Orientační úvodní text najdete zde.
-
Po studiu tohoto tématu bude adept schopen v diskusi vysvětlit rozdíly mezi sylabem, seznamem cílů výuky a dobře definovanými výsledky učení. Vysvětlí výhody navrhování výukových systémů na základě předem definovaných výsledků učení. Aktivně vytvoří několik výsledků učení na zadané téma. Vysvětlí pojmy integrované a skryté kurikulum. Popíše základní postupy, jak mapovat kurikulum.
Předpokládaná doba studia: 3 hodiny + 2 hodiny prezenční workshop.
-
Jednoduchý seznam základních zásad při tvorbě elektronického kurzu.
-
Záznam prezentace o budování a mapování kurikula (21. 5. 2018)